Tak jsem se vrátil od moře z Dánska, vezmu to hopem i za ty poslední 3 srpnové dny (soubor za srpen jsem už hodil do Průměrných hodnot).
Dovolená ve ZKRATCE se zřetelem na počasí:
Odjížděli jsme v neděli 29. srpna ve 22:00 - při teplotě 13°C a Měsíci deroucím se skrze mraky. Přejeli jsme přes Královec do Polska a pokračovali na Legnici, teplota klesla na 10°C a oblačnosti přibývalo. Mířili jsme vstříc níži hrnoucí se do středu Evropy právě z Dánska. Pršel začalo na německo-polské hranici u Görlitz a vydrželo ař do Kielu, a to opravdu vydatně. Závody s kamiony po dálnici při viditelnosti jezdců F1 za deště byly opravdu záživné (v rychloasti kolem 110 km/h. Naštěstí němečtí řidiči nejsou dobytek jako ti naši, tudíž za celých 850 km jsme neviděli i za takového nečasu jedinou nehodu. Díky pomatené navigaci jsme se nakonec nechtěně dostali po dálnici do centrálního Berlína, kterým jsme projeli za opravdové průtrže mračen. Následovaly severoněmecké pláně směrem k Hamburku a před ním odbočka na sever do Kielu. V pondělí v 8:45 jsem poprvé v životě stanul na břehu moře
Nad Kieler Förde se honily nízké mraky, foukal ostrý vítr doprovázený vydatnými přeháňkami. Barometr na lodi ukazoval 1003 hPa. Přesto jsme po 14. hodině vypluli. Kapitán nás informoval, že nad volným mořem vane vítr přes 7°B a jsou tam vysoké vlny. Ty jsme brzy okousili na vlastní kůži - 1,5 metru vysoké, při kterých příď létala až o 3 metry nahoru a dolů (lepší křest mořem si nelze přát). Pluli jsme pak dále do Eckernförde, teplota se pohybovala kolem 13°C. Večer byly někde nad jižním Švédskem vidět pěkné Cbčka.
V úterý jsme pluli do Marstalu v Dánsku, tlak stoupl už na 1016 hPa, po ránu skoro jasno, teplota kolem 15°C, na východě (ale tak 200 km daleko) již po ránu hradba bouřkové oblačnosti. Kolem nás se strhlo cvičení německého vojenského námořnictva (Eckernförde je námořní základna), dokonce jsme viděli vynoření ponorky. Po poledni se zatáhlo a zesílil SZ vítr opět až na 7°B s půlmetrovými vlnami.
Ve středu se plulo z Marstalu do Faaborgu, tlak stále na 1017 hPa, po ránu zataženo, ale rychle se vyjasnilo (pozorováno parhelium). Nevhodný směr větru nás nutil křižovat.
Ve čtvrtek přesun z Faaborgu do Sonderborgu, po ránu s mlhou a 12°C, která se transformovala do nízké oblačnosti. Po poledni začala silná konvekce, vrcholící slabou přeháňkou. Dobrý vítr nám umožnil plout rychlostí až 7 uzlů (přes 15 km/h). Konvekce ustala po 17. hodině a oblačnost se velmi rychle rozpustila.
V pátek plavba ze Sonderborgu do Kappelnu (Německo). Po ránu jasno a bezvětří (aneb Když ti vítr s**e na plachtu, když ti nafta popožene jachtu, když ti jízda s dieselem dodá klid...

). Přes den nárust konvektivní oblačnosti až nás v přístavu potkala brutální přeháňka (bez bouřky). Za 30 minut spadlo kolem 10 mm deště.
V sobotu návrat z Kapplenu do Eckernförde, ráno jasno a relativně teplo, tlak 1020 hPa, odpoledne vhodný vítr, rychlost až 6 uzlů, 60 cm vlny na moři.
Návrat v neděli do Kielu, silný a studený V protivítr, částečná plavba na plachty k jihu. Tlak téměř 1030 hPa. V Kielu po poledni vítr slabý, skoro jasno, teplota 21°C. Při cestě od Hamburku k Berlínu nádherné vzdálené Cbčka, jedno s impozantní duhou. Pod Berlínem rozpad oblačnosti, jedeme na Drážďany a hranici překonáváme v Hřensku, dále pak na Českou Lípu (mokrá silnice po dešti), Mladou Boleslav, Jičín, Trutnov. Před Trutnovem teplota na minimu 5°C kolem půlnoci.
Pondělí
Tmin +2,8°C. Aktuálně v 9:00 teplota
+10,9°C, tlak
1022,9 hPa. Skoro jasno,
bezvětří.